23948sdkhjf

Hård kritik af Salling Groups varsling om priskrig

Salling Groups melding i går om priskrig og sænkning af priserne på over 500 dagligvarer i år i Netto, Føtex og Bilka gør det næppe billigere at være dansker. Det mener Henning Otte Hansen, seniorrådgiver ved Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi på Københavns Universitet.

- Jeg tror ikke, at de danske dagligvarepriser samlet set vil falde. Vi får måske en lidt mindre stigning, men ikke nogen nedgang, siger han til TV 2.

Hans skepsis skyldes, at kun et udsnit af Salling Groups varer skal sættes ned i pris i denne omgang. For når man tager enkeltvarer ud, falder gennemskueligheden. Og så bliver det svært at få øje på en effekt såsom færre udgifter til fødevarer, mener Henning Otte Hansen.

Han opfatter Salling Groups tiltag som reklame til lavpris. For selv om koncernen taber penge på at reducere priserne for 500 varer, vil melding om priskrig få flere til at handle i selskabets butikker.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078