23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Nordiske Medier
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danpos topchef: Vi blev tvunget til at bremse op på velfærds-satsning

Efterspørgslen matchede slet ikke Danpos satsning på velfærds-kyllinger, siger Kasper Lenbroch, der snart har styret virksomheden i et år

Inflationsbølgen og Ruslands invasion af Ukraine i februar sidste år kom til at markere en omvæltning af forbrugernes indkøbsmønstre og præferencer i hidtil uset grad.

Det kom landets førende producent af kyllingekød, Danpo, i den grad til at mærke. En stor satsning på at løfte velfærden for de kyllinger, der leverer råvaren til produktionen, blev straffet af et marked, hvor pris pludselig blev et altafgørende parameter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.071