23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Nordiske Medier
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Midt i strømkrisen: Havn lægger tocifret millionbeløb for at sikre strøm til nyt anlæg

Skagen Havn har været tidligt ude og sikret sig tilpas med strømforsyning til havnens nye satsning. Men det har kostet dyrt, og problemet er stadig ikke løst, lyder det fra havnedirektør

Midt i debatten om manglende strøm til danske havne, har Skagen Havn lagt 85 mio. kr. for et nyt landstrømsanlæg på toppen af Danmark. 

Det går i drift i 2028, og selvom riget fattes strøm, forsikrer havnedirektør, at der er nok med megawatt til at drive anlægget.

Skagen Havn har nemlig af egen lomme betalt et tocifret millionbeløb til elnetselskabet Nord Energi Net A/S for at lægge kabler og etablere et transformatoranlæg, der kan sikre tilpas forsyning til havnens nye landstrømsanlæg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.376|