23948sdkhjf

Saphe skifter spor efter dalende omsætning

Nordjyske Saphe der producerer blinkende og bippende trafikalarmener har skruet lidt på forretningsmodellen.

Virksomheden har solgt 800.000 produkter og må nu erkende, at det ikke længere er salg af nye produkter der skal drive værket.

Det skriver Nordjyske.

Derfor har Saphe nu kastet sig over abonnementsbaserede produkter. Tidligere har trafikalarmen fungeret som selvstændigt produkt.

- Vi har solgt så mange eksemplarer, at omkostningerne til service og vedligehold er steget. Derfor har vi erkendt, at vi nærmere sælger en service og ikke et produkt, fortæller stifter og direktør i Saphe, Freddy Sørensen, der er virksomhedens direktør og stifter til Nordjyske.

Saphe A/S havde et overskud på to millioner kroner i regnskabsåret 2019/20, hvilket er 300.000 kroner højere end året før. Det er dog markant lavere end resultatet fra 2018/19, hvor resultatet lød på 12,3 millioner kroner efter skat. 

Næste logiske skridt

Virksomheden har derfor lanceret Club Saphe Premium, som man skal tilmelde sig og betale for på månedsbasis, når man køber en af virksomhedens to seneste alarmer. Udover de to nye produkter giver det adgang til blandt andet et navigationssystem.

- Man kan sige, at abonnementsløsningen er næste logiske skridt. Vores produkter er intet værd uden de data og det trafikfællesskab, der følger med, siger Freddy Sørensen.

Udover abonnementsløsning har Freddy Sørensen tidligere fortalt Electronic Supply, at de agter at indtage markedsandele i udlandet, i første omgang Storbritannien og Spanien. Den historie kan du læse her

Kilde: https://nordjyske.dk/nyheder/erhverv/fre...

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094