23948sdkhjf

Derfor skal du huske at ”prale” på din hjemmeside, mester!

Nettet – og især Google - er blandt danskerne fortrukne redskaber, når der skal søges efter varer og tjenesteydelser. Det gælder også, når boligejere og andre med fast ejendom søger håndværkere til at løse både store og små opgaver.

Som håndværksmester er du sikkert klar over, hvor vigtigt det er at «blive fundet” på nettet af potentielle  kunder. Men, er du også klar over, hvor vigtigt det er, at kunderne på din hjemmeside for eksempel kan læse noget om hvem du er og hvilke opgaver du løser?

Forfatteren og journalisten Majbritt Lund er ikke i tvivl. I en ny e-guide peger hun på en håndfuld undersider på en virksomheds hjemmeside, som man skal være særlig opmærksomme på i forhold til at skabe den rejse for kunden, som får ham eller hende til at vælge dig.

Og her er dét, hun betegner som ”bag-om-siden”-oplysninger meget væsentlige for de potentielle kunder,  når de besøger din hjemmeside for at afgøre, om du er den rette at handle med.

Ifølge Majbritt Lund må man godt "prale" lidt, når man fortæller om virksomhedens specialer og hvorfor du og dine eventuelle medarbejdere er særlig kompetente eller hvordan du adskille dig fra konkurrenterne.

Det er også vigtigt at fortælle om, hvem der ejer firmaet, og om kunderne møder andre end dig og i givet fald hvem.

- Disse to spørgsmål undlader mange virksomheder at besvare. Men medmindre du repræsenterer et firma så stort og anerkendt, at kunderne kender dig eller jer i forvejen, er det vigtige spørgsmål. For det giver tryghed at vide, hvem man handler med.

Og omvendt: Når du opbygger relationer og ekspertstatus på sociale medier og i dit netværk, får du ikke nok ud af de aktiviteter, når læserne alligevel ikke genkender dig på hjemmesiden. Samtidig vil flere kunder formentlig undre sig over, hvorfor du ikke vil lægge navn og ansigt til ”bag-om-siden”, forklarer Majbritt Lund.

I e-guiden er der udover gode råd til ”bag-om-siden”-oplysninger også gode råd til at skabe andre vigtige undersider på din hjemmeside. Det handler blandt andet om hvordan forsiden på den hjemmeside skal skabe overblik for den potentielle kunde, hvordan du skriver salgstekster om alle dine produkter, hvorfor det er vigtig at have priser på dine produkter og hvorfor det skal være let at kontakte dig.

Artiklen er en del af temaet Samfund.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109