23948sdkhjf

Maler-sponsor: Anerkendelse giver den faglige stolthed et løft

På tværs af brancher var de fremmeste repræsentanter for Danmarks håndværkstraditioner samlet i Cirkusbygningen i København 21. og 22. april, hvor priserne for Årets Håndværker blev uddelt.

Og det virker at anerkende en branche, mener Kenneth Johansen. adm. direktør for Beckers, der for 10. gang sponsorerede Årets Maler.

Han bider mærke i, at virksomhederne udvikler sig positivt, når de med i konkurrencen om at blive Årets Håndværker:

-  Jeg kan se, hvilken umage virksomhederne gør sig. Over årene er de blevet bedre til at forventningsafstemme og kvalitetssikre hele kunderejsen. Vi ser på besvarelserne på nettet, at kunderne bliver mere positive år for år. Og malerne er mere bevidste om, at selve kundens oplevelse er vigtig. Det fortæller noget om, at initiativet Årets Håndværker faktisk gør en forskel.

 Et stærkt malerfelt

Fem malerfirmaer i størrelsesordenerne mellem 0 og +10 ansatte konkurrerede om at hente priser ved det store gallashow. Fælles for dem alle er, at de har gjort et virkelig godt indtryk mht. håndværksmæssig kunnen, god kundeservice, fair tilbudsgivning og rengøring efter arbejdets udførelse hos brugerne af portalen www.anmeld-haandvaerker.dk.

 Hos det vindende firma i kategorien +10 ansatte var begejstringen til at tage og føle på:

- Der findes kun det perfekte, hvis du vil vinde Årets Maler, man skal være god hele tiden og for alle kunder, siger malermester Samuel Zachariae fra Malerfirmaet Lykkebo. Han skynder sig at sende anerkendelsen videre til sine medarbejdere, der yder en stor indsats i dagligdagen.

I de øvrige kategorier gik trofæerne til: Årets Maler med 0 ansatte: Henrik H. Thennum, Årets Maler med 2-4 ansatte: Albert Jackson fra Malermester Jackson, Årets Maler med 5-9 ansatte: Allan Møller fra Møllers Malerfirma.

I kategorien malere med 1 ansat var der tale om et hattrick, da Plusmaleren ved Ahmed Mendura og Ibrahim Mendura tog prisen hjem for tredje år i træk.

Faglige stolthed

Kenneth Johansen, der gennem et årti har set, hvordan branchen har taget godt imod initiativet med uddelingen af Årets Håndværk-priser, mener, det har virket at sætte fokus på service, kundetilfredshed og selvfølgelig godt håndværk: 

 - Det virker at anerkende en branche. Det handler virkelig om anerkendelse – bare det at være finalist er jo næsten som at vinde. Medarbejderne kan sole sig lidt i opmærksomheden, og når man virkelig gerne vil noget med sin virksomhed, er dét også vigtigt. Som jurymedlem kan jeg se, at virksomheder, som er med, de får en positiv effekt, siger han og fortsætter:

- Virksomhederne kan måle Årets Håndværker-effekten på deres omsætning og på deres indtjening. Og i Cirkusbygningen ser du stoltheden stråle ud af medarbejderne – for der er stadig en stolthed i håndværksfagene, og det er vigtigt at bakke op om.  

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Nordiske Medier:

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.079