23948sdkhjf

Interiør- og designmesse i Herning – nu med Michelin-kokke

På Formland Autumn i Herning kan du få sat alle sanser i spil

Interiør- og designmesse Formland Autumn i MCH Messecenter Herning i dagene 8.-21. august byder i år blandt meget andet på to store nyheder, en Høeg+Møller-designet trendcafé og op mod 400 udstillere. De præsenterer de seneste nyheder indenfor interior, lifestyle, dining, fashion, souvenirs & gifts, living & garden og lighting.

I den nye Event-Zone venter et overflødighedshorn af spiserelaterede aktiviteter, ligesom et væld af profilerede aktører på madscenen indfinder sig i det både kreative og inspirerende område, der også disker op med VIP-previews på nye kollektioner.

Den tostjernede Michelin-kok Eric Vildgaard fra Restaurant Jordnær på Gentofte Hotel holder en masterclass om sit eventyr hidtil og om rejsen mod den tredje Michelin-stjerne. Og headchef Daniel McBurnie fra Restaurant Lyst i Vejle, der kan bryste sig af én Michelin-stjerne, fortæller om, hvad det kræver at arbejde på netop et sted som Lyst - og tilbereder en snack på stedet. Andre masterclasses beskæftiger sig med østers, oste, grøntsager, quenelle og flødeboller.

Den 250 kvm store Event-Zone trakterer desuden med en række lærerige trendtalks. Povl Lønberg, stifter af Vadehavets Østersakademi og formand for Danske Madpublicister, fortæller om østers, og siden indtager flere medlemmer af Danske Madpublicister zonens scene. Anette Eckmann, kvinden bag hele Event-Zone-konceptet, byder ligeledes ind med en trendtalk med titlen ”Future Food Trends”.

Også borddækning skænkes opmærksomhed i det nye område, hvor de besøgende kan opleve et VIP-preview på en ny kollektion af service og køkkentilbehør skabt af HAY og kunstneren Laila Gohar. Derudover vil Christiane Schaumburg-Müller være at finde på messens åbningsdag, hvor hun dækker et nytårsbord med elementer fra Raw-serien, som hun har designet i samarbejde med Aida.

Butiksinspiration og konceptudvikling

Derudover byder Formland på nyheden Concept Zone, der styres med kyndig hånd af konceptudvikler og visual merchandising-ekspert Stine Grubbe.

Zonen er slet og ret indrettet til konkret butiksinspiration, og tanken er, at de besøgende kan suge inspiration, viden, indsigt og ideer til sig med henblik på at konceptudvikle egne forretninger. Stine Grubbe er selv tovholder på daglige miniworkshops, mens kunstner Ann-Lie Pickney med sine akvareller kommer med inputs til, hvordan man får kunst ind i sin indretning.

Åndehul for ro og fordybelse

Det tilbagevendende indslag Trendcaféen er i denne ombæring designet og konceptualiseret af det kreative PR- og contentbureau Høeg+Møller, der har valgt at kalde oasen for Café Kosmos. Café Kosmos er et sted for ro og fordybelse - udtrykket er simpelt og monokromt, og de valgte farver og former giver sindet ro med lyse toner, transparens og flader, der reflekterer lyset.

Looket er harmonisk og i balance, og universet er stilistisk med fokus på sammensætningen af materialer og former - fra kubisme til organiske former og fra papir til glas.

Derudover er livsstilsmessen Formland Autumn naturligvis som altid ensbetydende med lange rækker udstillere - op mod 400 af slagsen. Endelig kan man lade sig inspirere af Danske Dekoratører og gå på opdagelse i det grønne, levende og organiske sanseunivers Greenhouse og Trendzonen ”Modern Nomad - a Global Bazaar”.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063