23948sdkhjf

Når værktøj bliver kult

Den tyske ZEIT-forlagsgruppe har kåret Festool som århundredets mærke indenfor rundsave

Det er ikke hver dag, at man som værktøjsproducent bliver kåret som århundredets mærke. Men det er, hvad der netop er hændt for den tyske værktøjsproducent Festool.

Det er den tyske ZEIT-forlagsgruppe, som i deres podcastserie ”Tyske standarder – Århundredets Mærker” har kåret Festool som århundredets mærke inden for håndrundsave

https://www.zeit.de/angebote/zeit-studio-podcasts/marken-des-jahrhunderts/festool/index?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Hos Festool er man beæret over kåringen, som bekræfter virksomheden i, at man har bevæget sig i den rigtige retning, hvor fokus ligger på at tilbyde håndværkere produkter og løsninger, der sikrer høj kvalitet og innovative løsninger.

– Vores mål er at sikre, at vores kunder opnår deres mål hurtigere og bedre med vores værktøj. Samtidig vil vi hjælpe dem til at blive glade og stolte over deres arbejde. Kort sagt ønsker vi at levere værktøj, der begejstrer vores kunder, siger Barbara Austel, medejer og bestyrelsesformand for TTS Tooltechnic Systems AG & Co.KG, der ejer mærket Festool, i en pressemeddelelse.

Fra kvalitetsmærke til kultmærke

Festo blev grundlagt i 1925 og fem år senere var man klar med den første rundsav. Virksomheden vil kombinere tradition og innovation, og de har måttet opfinde sig selv på ny mange gange for at fremme arbejdssikkerhed, bæredygtighed og kvalitet.

Det danske Festool-team var i maj rundt i Danmark for at møde kunderne, og det blev tydeligt, at Festool er blevet et slags kultobjekt med en dedikeret fanskare. Festool har da også specielt fokus på brugeroplevelsen og inddrager kunderne allerede i udviklingsfasen, hvor man spørger ind til behov, trends, uopfyldte ønsker og behov i det daglige arbejde.

– Man kan mærke, at der bare er tænkt lidt længere med det her værktøj, de små detaljer sidder i skabet, og samtidig er det jo bare rart, at det virker hver gang, er nemt at håndtere og have med sig, siger tømrer Andreas Paarsgaard i pressemeddelelsen.

Lidenskab giver trofaste fans

I en verden, hvor der findes et hav af værktøjsproducenter, er netop kundeloyalitet af stor betydning for Festool, men man er klar over, at det ikke er noget, der sker automatisk. Derfor skal mærket overgå de forventninger, kunderne har.

– Vi skal gøre dagligdagen nem for håndværkere og gøre det bedre og smartere end andre produkter på markedet. Det gør vi ved at teste, teste og teste med baggrund i brugernes feedback. Vores kvalitet er det, vi har af værdi, derfor er kundernes input og mening så vigtig for os, forklarer Paw Mikkelsen, tømrer og produktspecialist hos Festool.

Tømrer Andreas Paarsgaard har anvendt Festool i mange år og beskriver valget som ”lidt af en religion”:

– Det er lidt en religion. Når man først kommer ind i det, så er der ikke noget at gøre, man kommer ikke ud af det igen, siger Andreas Paarsgaard.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Nordiske Medier:

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.219