23948sdkhjf

Kunder går solcelle-amok: Virksomhed begrænser åbningstid på telefonerne

Solcellevirksomheden, Solplus A/S, i Middelfart har travlt - rigtig travlt.

Virksomheden, der blev stiftet i 2018 og leverer solceller til private og virksomheder, oplever i den aktuelle energikrise et sandt boom af kunder, der vil have monteret de eftertragtede solcellepaneler.

Det skriver Fyens Stiftstidende.

- Og indenfor de sidste tre måneder er det gået helt amok. For at bruge et beskedent udtryk. På grund af energikrisen oplever mange virksomheder, at deres elpriser er tredoblet. Det var også godt for dem før at investere i solceller, men nu har de virkelig fået incitament til at gøre det, siger medejer af Solplus Kasper Bruhn til Fyens Stiftstidende.

Virksomheden har været nødt til at begrænse åbningstiden på deres telefoner, fordi der på dage med telefontid fra klokken 8 til 16 kom op mod 500 henvendelser dagligt fra folk, der gerne vil have solceller.

Solplus har i dag 15 ansatte og mange underleverandører. Ifølge Kasper Bruhn er der arbejde til mange flere, men det er svært at finde kvalificeret arbejdskraft.

Artiklen er en del af temaet Samfund.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Nordiske Medier:

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.14