23948sdkhjf

Vagthund i haserne på dansk benzinselskab: Mister tilliden

Et benzinselskab har markedsført sit produkt med grønne udsagn uden at kunne dokumentere de miljømæssige fordele, de hævdede, at produktet havde. 
Mange virksomheder - også i autobranchen - gør en dyd ud af at fortælle, at de er grønne og bæredygtige, for det er blevet et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om kunderne.

Men man skal passe på med at tage munden for fuld af flotte ord, viser en ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden. Ellers kan man gøre sig skyldig i såkaldt greenwashing, ly...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Nordiske Medier DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Mest læste
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Konkurrent overtager mærke og medarbejdere efter konkurs
Magtfuld byggeaktør: "Hvis vi er i nærheden af Aarhus, er Den Gamle By min favorit"
Kendt arkitekt deltager i britisk milliardprojekt
Loop Forum følger op på succesen og satser på vækst i 2023
Klimacenter og rederier roser EU for CO2-kvoter for skibe
Rederier vil have EU til at genoverveje CO2-kvote: Sø- og vejtransport bør have samme vilkår
Nordiske Medier:
Metal Supply DK
Wood Supply DK
Electronic Supply DK
Building Supply DK
Food Supply DK
Energy Supply DK
RetailNews
Transportmagasinet
Magasinet Pleje
Jern & Maskinindustrien
Mester Tidende
Licitationen
Motor-magasinet
Leder IDAG
Søfart
PlastForum DK
Kommunefokus
Fremtidens Logistik

Send til en kollega

0.097