Der begynder nu at tegne sig et billede i horisonten af, hvordan den samfundsbegrundede færgebetjening af den svenske Østersø-ø Gotland kan komme til at se ud efter 2030. Herfra og frem til 2045 har den nuværende operatør Rederi AB Gotland sat som målsætning at reducere CO2-udledningen fra den samfundsbegrundede færgeoperation til nul.
Vi mener i...
Sidste brik til fremtidens CO2-neutrale færgekoncept på Gotland
Øboerne på Gotland, den færgemæssigt svenske pendant til Bornholm, skal forsat kunne vælge en hurtigfærge – også i en CO2-neutral fremtid
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/71591568.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=2427&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1364&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=371&accessToken=404d4f60f9495c831e0914a0d59e0d17b156756dae581a92c001d8def185e778)
Sådan forestiller Rederi AB Gotland sig, at en hurtigfærge i Gotland Hydrocat-konceptet kan komme til at se ud. Illustration: Rederi AB Gotland
Vil du have det hele med?
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement