23948sdkhjf

Sportsklub netværk for metalvirksomheder

Ishockeyklubben Odense Bulldogs har startet ”Metal Netværket”, der skal gøre det mere interessant for metalvirksomheder at blive en del af klubbens sponsorkreds

Masser af virksomheder deltager i sponsornetværk i professionelle sportsklubber, men hos ishockeyklubben Odense Bulldogs er man gået skridtet videre. Her har man nu lanceret ”Metal Netværket”.

- Vi er jo i en sport, ishockey, som blandt andet henvender sigtil håndværkerindustrien. Og i vores sponsorkreds har vi selvfølgelig nogle metalvirksomheder, som har været rigtig gode samarbejdspartnere med vores hockeyklub i mange år.

En central del af vores produkt er netværk og her har vi søgt mod at udvikle et målrettet koncept. Men vi har aldrig rigtigt kunnet træne dem og få dem lært at gå til vores B2B-møder og partnermøder, forklarer Jacob Landtved, der er kommerciel chef i Odense Bulldogs.

- Vi har vi haft en dialog med vores partnere om, hvad vi kunne gøre? Der er flere, der har peget på det her med at lave et branchespecifikt netværk, hvor vi sætter fokus på det faglige. Det synes der at være stor interesse for, fortsætter han.

Netværk blandt ligesindede

Som sagt så gjort. ”Metal Netværket” har set dagens lys, og har i første omgang er 15 virksomheder tilknyttet, og flere er i overvejelse om at være med. Her får virksomhederne, udover en masse spændende ishockey og promovering i forbindelse med Odense Bulldogs’ kampe, adgang til fem årlige gå-hjem-møder, som afholdes hos virksomhederne. Derudover er der adgang til en række af de mere generelle sponsortiltag hos ishockeyklubben.

En af de virksomheder, der er gået med i netværket, er underleverandøren Quicktube NMF Industries. Her har technical sales manager Henrik Bøgh været glødende ishockeyfan gennem et par årtier, men det er nu ikke derfor, han har valgt at deltage. Han forventer nemlig at få valuta for de penge, hans virksomhed spenderer.

- Det har været rigtig spændende for mig, at jeg lander i et netværk, hvor det er metalindustrien, der er i centrum - hvor vi er ligesindede mennesker. Om man sidder og har færdigprodukter, eller om man sidder og er underleverandør, ligesom os, så må jeg bare erkende, at allerede på de møder, der har været, så sidder vi faktisk alle sammen og har de samme problemer, de samme indgangsvinkler, og de samme udfordringer, fortæller han.

Bestemmer selv indholdet

Selv om Odense Bulldogs selvfølgelig gerne vil have flere sponsorer, er det ikke et kun øget salg, der er hovedsigtet. Meningen er at udvikle et produkt, der tilgodeser både eksisterende og nye partnere inden for metalindustrien.

- Netværket er sat op ud fra medlemmernes ønsker til indhold. De er medbestemmende på indhold, og så ved vi jo alle sammen godt, at når vi samles, så sker der jo noget underliggende, lyder det fra Jacob Landtved.

Jacob Landtved nævner som eksempel HR-arbejde, grøn omstilling og bæredygtighed som emner, hvor virksomhederne kan bruge hinanden som inspiration og sparring.

Den er Henrik Bøgh helt med på - Jeg glæder mig til, at vi sidder og holder det ude i virksomhederne, hvor vi får en rigtig fin intro fra deres side, om hvordan deres hverdag ser ud. Vi får jo et kanon indblik og en god historie, og det er noget af det, der er rigtig fedt. Så laver klubben jo også en masse sideløbende arrangementer, hvor vi kan komme med: Der er præsentationer af holdet, man kan komme til en golfturnering sammen med det andet netværk i Odense, og alle mulige andre tiltag, lyder det fra Henrik Bøgh.

Vidensdelingsnetværk tilsat ishockey

Derudover pointerer Jacob Landtved, at den danske ishockeyliga, Metal Ligaen, er sponsoreret af Dansk Metal, som også har vist interesse for det nye ”Metal Netværket”, og det vil være helt oplagt at have dem med også, mener den kommercielle chef.

- Det er ikke personsager, vi skal sidde og diskutere med dem fra Dansk Metal. Det er i bund og grund et vidensdelingsnetværk og et fagspecifikt netværk. Det vil sige, at Dansk Metal kan bidrage med, hvad man skal holde øje med, der kommer af nye ting for deres medarbejdere og alle de her forskellige ting, forklarer Jacob Landtved.

Det hele skal selvfølgelig krydres med masser af ishockey, for i sidste ende er det byens ishockeyklub, der skal være omdrejningspunktet. Det er bare med til at give netværket ekstra krydderi, mener Henrik Bøgh.

- Når Odense Bulldogs er kommet med det her, synes jeg jo, det er en fantastisk mulighed, hvor det ikke bliver så stift det hele, men hvor vi kan samles og gå til ishockey sammen, få en øl eller sodavand og bare have det sjovt, siger han.

Artiklen er en del af temaet Kultur.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094