Et af de store spørgsmål i branchen er, hvilket brændstof, fremtidens skibe skal sejle på. Der bliver i disse år sprøjtet el-færger ud, Mærsk bygger methanolskibe, mens de skibe på alternativt brændstof, som der blev bestilt flest af i 2022, skal sejle på LNG.
Hos tørlastoperatøren Ultrabulk tror man derimod i første omgang på ammoniak. Virk...
Tørlastoperatør satser på ammoniakskibe
Ultrabulk investerer i to hybrid-tørlastskibe, der kan sejle på ammoniak
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/70197598.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=8688&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=5792&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=7196db90a6e4bacc8c77a68ac6af3b1da75b574e07d6ab8ab2c7c1c42e7da231)
Ultrabulk udskifter løbende sin flåde med mere økonomiske skibe, der forurener mindre. Nu løfter de sløret for, at de har to ammoniakskibe i støbeskeen, som de håber, er færdige i 2026 og 2027. Foto: Ultrabulk/ Erwin Cloetens
Vil du have det hele med?
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement