23948sdkhjf

Nævn oplever 130 procents stigning i klagesager

Ankenævnet på Energiområdet oplevede en stigning i klagesager på 130 procent i 2022

Aldrig før har Ankenævnet på Energiområdet fået så mange klager og henvendelser som i 2022. Det skriver ankenævnet i sin årsberetning, der netop er kommet på gaden.

Der tikkede i alt 428 klagesager ind - det er en stigning på 130 procent i forhold til 2021.

Ankenævnets hotline havde også ekstraordinært travlt. Med knap 1400 henvendelser var det en stigning på 81 procent i forhold til året før.

Ankenævnet på Energiområdet tilskriver i høj grad travlheden, at 2022 var et år præget af stor fokus på energiregninger, mens det også var et år, hvor kunderne til tider havde svært ved at komme igennem til deres energiselskab.

Langt de fleste afgørelser i 2022 vedrørte klager over regninger og forbrug. Men også klager over elselskabers salg af elaftaler over telefonen var med til at gøre det til et travlt år i nævnet.

Artiklen er en del af temaet Samfund.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Mest læste
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Lobbyorganisation: Rederibranchen har jo modarbejdet, at der skulle komme en OECD-skat
Svensk kommune: Det haster med løsninger for godstrafikken
Forbrugerrådet blæser til kamp mod uklare el-regninger
Danske virksomheder kan tjene stort på at få USA gennem den grønne omstilling
DI: Kilometerafgift er en byrde for forsyningskæden
Professor ser potentiale på over 8 mia. kr. for dansk brinteksport
Nordiske Medier:
Metal Supply DK
Wood Supply DK
Electronic Supply DK
Building Supply DK
Food Supply DK
Energy Supply DK
RetailNews
Transportmagasinet
Magasinet Pleje
Jern & Maskinindustrien
Mester Tidende
Licitationen
Motor-magasinet
Søfart
PlastForum DK
SCMNews
FemernNews
EnergyIslandNews

Send til en kollega

0.062