- Man må ikke lyve. Man må ikke overdrive. Man må altså ikke give forbrugere et fejlagtigt indtryk af det, man sælger.
Sådan lød det fra daværende forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen på et gå-hjem-møde i november 2022 om reglerne for miljømarkedsføring og Forbrugerombudsmandens praksis på området. Den tidligere forbrugerombudsman...
Første byggevirksomhed: Rockwool modtager indskærpelse for vildledende markedsføring
Forbrugerombudsmanden vurderer, at isoleringsgiganten Rockwool har vildledt forbrugerne med udtryk som "By nature" og "Breathable". Virksomheden "noterer sig" vurderingen
Det er billeder som dette samt begreberne "By nature" og "Breathable", der modtager kritik af Forbrugerombudsmanden. Billederne har blandt andet været opsat på plakater ved busstoppesteder i august 2022 og er stadig at finde på Rockwools hjemmeside. Foto fra Rockwools hjemmeside
Vil du have det hele med?
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement