23948sdkhjf

Butikker og webshops i knibe: - Det ligner den perfekte storm

Det er næppe gået nogens næse forbi, at forsyningskæderne er under pres.

Det gør det selvsagt svært for virksomheder at få og levere de varer, som kunderne efterspørger.

Når kunderne er utilfredse er telefonlinjerne rødglødende hos kundeservice-afdelingerne landet over, og kan problemet ikke løses lynhurtigt afføder det kritik og dårlige anmeldelser på internettet.

Og i en situation hvor der - udover at det er svært at få varer - er store rekrutteringsvanskeligheder generelt, ender virksomhederne ofte med sure kunder, fordi de ikke kan levere den efterspurgte kundeservice.

Det fortæller Klaus Valeur Leffers, der er ekspert i kundeservice og står bag virksomheden Valeur Customer Service.

- Alt i alt ligner det den perfekte storm for kunderservice-afdelingerne ude i virksomhederne, siger han.

Det er Marianne Lyngby Pedersen, adm. direktør hos Indeks Retail, der står bag blandt andet Bog & Idé og Legekæden, enig i. Hun forklarer, at de med presset på forsyningskæderne har sørget for i god tid at større mængder varer hjem, men at de på trods af det forventer et stormløb mod deres kundeservice.

- Alligevel spår vi et øget antal henvendelser til vores kundeservice, da vi forventer, at fragt-kapaciteten blandt distributørerne bliver presset, siger hun.

I den forbindelse frygter Klaus Valeur Leffers for de kundeservice-medarbejdere, der kan blive udsat for hårdhændet behandling af utilfredse og utålmodige kunder.

- Før i tiden var vi vant til at vente lidt på kundeservice. Men i dag er tålmodigheden nede på få minutter. Der er næsten ingen, som gider vente mere end fem minutter på at få svar på chatten eller over telefonen, siger Klaus Valeur Leffers.

Løsningen er åbenlys, men svær at gøre noget ved, mener han.

- Virksomhederne er selvfølgelig nødt til at gøre, alt hvad de kan for at imødekomme de kræsne kunders behov, især nu hvor julehandlen står for døren. Men ligesom i mange andre brancher er det blevet sværere at finde kvalificerede medarbejdere.

Artiklen er en del af temaet Samfund.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094