23948sdkhjf

Kunderne gik forgæves i Coop-butikker

Mandag formiddag skete der det, der ikke måtte ske.

En lang række Coop-butikker landet over oplevede IT-problemer efter deres systemer gik ned.

Det betød, at kunderne ikke kunne komme til at betale for varerne.

Det skriver Avisen Danmark.

Det skabte stor forvirring, og butikschefer og uddelere kunne heller ikke få nogle opdateringer på situationen, da også kædens interne kommunikationssystemer var nede.

Derfor måtte de bare vente. Avisen Danmark snakkede med en souschef i Fakta i Hedensted, der måtte sende kunderne væk. Og mange kunder kom direkte fra Super Brugsen på den anden side af gaden, som han også måtte skuffe.

Ved 14-tiden var systemerne oppe at køre igen.

Det er ikke første gang, at Coops IT-systemer skaber problemer for dem. For knap et år siden var der en række vanskeligheder med levering af varer til butikkerne, som var forvoldt af implementeringen af deres nye IT-system, Coop One.

Informationsdirektør Jens Juul Nielsen har tidligere fortalt til RetailNews, at sidste fase af udrulningen af systemet skulle finde sted her i efteråret, men om nedbruddet skyldes dette, vides ikke.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115