23948sdkhjf

En lakrids ad gangen: Viktor Axelsen skal sælge lakrids i Kina

Den danske lakridsproducent Lakrids by Bülow lancerede sidste måned kampagnen “Share it with a hater” med missionen om at få verden til at elske lakrids, én lakrids ad gangen.

Nu sætter de yderligere skub i missionen og indgår samarbejde med den danske VM- og OL-vinder badmintonspilleren Viktor Axelsen, der bliver den første ambassadør for de danske gourmetlakridser. 

Han skal lære godt 1,5 mia. kinesere at elske lakrids. En spise, der ellers ikke er hverdagskost på de breddegrader. Badmintonspilleren, der taler kinesisk, har en bred kendskabsgrad og er meget anerkendt på det kinesiske marked. Det er en stor udfordring, der ligger forude, men Lakrids by Bülow tror på, at tiden er inde til at tilgå et af de mest udfordrende markeder sammen med Viktor Axelsen. 

- Jeg har valgt at indgå et ambassadør-samarbejde med Lakrids by Bülow fordi vi deler mange af de samme værdier. Man kan måske tænke, at sport og konfekture ikke passer sammen, men selvom vi er sportsfolk, så lever vi også som ganske almindelige mennesker. Jeg slapper også af med Netflix og spiser søde sager som de fleste andre. For mig handler det blot om at gøre det med måde, og derfor vil jeg hellere spise lidt mindre, men så ekstra godt, siger Viktor Axelsen i en pressemeddelelse.

Umulige missioner

De tæt på umulige missioner er noget, som den danske badmintonspiller kender særdeles godt, men de udfordringer er han ikke bange for. 

- Jeg er vild med missionen om at få verden til at elske lakrids – en umulig mission skulle mange mene, men det mente folk også dengang, jeg som dreng havde en drøm om at vinde OL-guld. Jeg elsker udfordringer og hvis jeg kan være med til at hjælpe Lakrids by Bülow med at få succes i Kina, vil jeg være enormt stolt, siger Viktor Axelsen. 

På vej mod Kina 

Samarbejdet med den danske ambassadør indledes samtidig med, at virksomheden for nyligt offentliggjorde, at de er på vej ind på det kinesiske marked via onlinegiganten Tmall. Det er et strategisk skridt for en virksomhed, hvor onlinesalget alene i år forventes at udgøre ca. 40 pct. af omsætningen. 

- Det er altid en mavefornemmelse med den her type samarbejder. Når man vælger en brandambassadør, er værdigrundlaget det allervigtigste parameter. Viktor og jeg deler mange egenskaber. Vi handler begge med hjertet og sætter barren ekstremt højt. At have en dansker som Viktor på vores banehalvdel, når vi går ind på det kinesiske marked, giver selvfølgelig goodwill, en autentisk omtale og opmærksomhed helt i tråd med vores værdier. Vi glæder os meget til samarbejdet, siger Johan Bülow om samarbejdet med Viktor Axelsen.

Samarbejdet træder officielt i kraft d. 17. december 2022. 

Artiklen er en del af temaet Kultur.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078