23948sdkhjf

Danske Lyras kigger mod USA

Nordjyske Lyras har takket ja til at deltage i et eksklusivt samarbejde med verdens tredjestørste mejeriorganisation, nemlig Dairy Farmers of America (DFA).

Invitationen til samarbejde klæder Lyras på til at fortælle de amerikanske mejerier om sin teknologi, raslysering, som kan spare 60 til 90 procent af fødevarefabrikanters energiforbrug og udledning af CO2 i forhold til traditionel pasteurisering. Metoden sparer også 60 til 80 procent af forbruget af vand i forhold til traditionel varmebehandling af fødevarer i fødevareindustrien. Samtidig styres fødevarekvaliteten sikkert.

- Lyras tilbyder ny viden og nye idéer, som er til gavn for vores mælkebønder og mejerister, så de får mulighed for at vokse og udvikle mejerifaget. Derfor er den danske virksomhed udvalgt som et af de seks firmaer, som får lov at gennemgå vores program i år, siger direktør for kulturel innovation i DFA, Doug Dresslaer.

Grundig indsigt i amerikansk mejeribranche

Projektet giver Lyras grundig indsigt i den amerikanske mejeribranche og er samtidig en mulighed for at arbejde sammen med topledere fra DFA og andre relevante ledere i branchen.

Gennem forløbet på tre måneder giver DFA en grundig introduktion til blandt andet den amerikanske mejeribranches distribution og forsyningskæde, produktudvikling, brandopbygning, salgs- og marketingkanaler samt amerikansk fødevarelovgivning.

- DFA’s invitation er en helt uvurderlig lejlighed til at lære det amerikanske mejerimarked at kende indefra. Vi har for eksempel allerede lært, at et vigtigt salgsargument “over there” ikke bare er de op til 90 procent energi, vores teknologi kan spare i forhold til traditionel pasteurisering. I de stater, som kæmper med tørke om sommeren, er det også et tungtvejende rationale, at de kan spare op til 60 procent af deres vandforbrug, fortæller Majbritt Groes, head of marketing hos Lyras.

Hun og en række kolleger har haft travlt med online-møder for at følge med i forløbet, som foregår efter amerikansk tid, når den danske arbejdsdag slutter. Inden projektet er slut, har DFA også produceret et indslag om Lyras i deres podcast “Talk dairy to me”, som distribueres til deres mere end 11.500 medlemmer. Samtidig optages en video om Lyras i samarbejde med DFA, som vises på virksomhedens website.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Nordiske Medier:

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.078