23948sdkhjf

Skyhøje LNG-priser kan tvinge Fjord Line-færger tilbage på byggeværftet til motorskift

Skift til single-fuel gashovedmaskineri i 2012 giver her 10 år senere Fjord Line et alvorligt bagslag. Rederiet har måttet halvere frekvensen på Bergen, og nu forlyder det, at de to LNG-færger ud fra Hirtshals kan stå over for det tredje motorskift siden de blev projekteret
Fjord Lines to cruisefærger ud fra Hirtshals, ’Stavangerfjord’ og ’Bergensfjord’, kan stå over for et tredje ”sporskifte” i hovedmaskineriet på de bare knapt 10 år, de har eksisteret. Ifølge Søfarts kilder overvejes det således at sende de to færger tilbage til deres byggeværft, Fosen Yard i Norge, for at få dualfuel hovedmaskineri om bord.

Det s...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Nordiske Medier DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Mest læste
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Tidligere vandværksgrund til bypark og varmeværk
EU vedtager fælles regler for beskyttelse af kritisk infrastruktur
Rockwools salg i Rusland styrtdykker: "Hvis vi skal trække os ud, så gør vi det"
Udviklingsplan for Gedser Havn er klar – nu skal den realiseres skridt for skridt
Første fald i antallet af ledige stillinger i to år
Producent af naturgasfri løsninger får initiativpris
Nordiske Medier:
Metal Supply DK
Wood Supply DK
Electronic Supply DK
Building Supply DK
Food Supply DK
Energy Supply DK
RetailNews
Transportmagasinet
Magasinet Pleje
Jern & Maskinindustrien
Mester Tidende
Licitationen
Motor-magasinet
Leder IDAG
Søfart
PlastForum DK
Kommunefokus
Fremtidens Logistik

Send til en kollega

0.094