23948sdkhjf

Dagligvarebutik har taget kreativt værktøj i brug i jagten på ungarbejdere - og det virker

Skal man møde ungdommen i øjenhøjde, foregår det i dag på de sociale medier. 

Det har SuperBrugsen i Søndersø opdaget, og det har været en så stor succes - først og fremmest på det sociale medie TikTok - at butikken ikke længere mangler ungarbejdere.

Snarere tværtimod.

Det skriver Fyens Stiftstidende

I SuperBrugsen Søndersø er det 15-årige Marie Vaaben og 19-årige Amalie Schmidt, der står bag butikkens profil på TikTok - og det er et tiltag, som brugsuddeler Michael Bjerg er meget tilfreds med. 

For på medarbejderfronten kan han se, at det har en meget gavnlig effekt. 

- Vi har ikke længere problemer med at få ungarbejdere ansat. Vi har sådan set dem, som vi skal bruge, og det tror jeg, at det her er en medårsag til, fortæller Michael Bjerg. 

SuperBrugsen Søndersøs TikTok-profil har i skrivende stund mere end 2000 følgere og over 190.000 visninger. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062