CLdN Ro-Ro, der er en af DFDS’ konkurrenter på Nordsøen, har netop foretaget en markant kontrahering af ny tonnage. Det Luxembourgbaserede rederi oplyser, at der er afgivet en ordre på to 8.000 lanemeter shortsea ro/ro-skibe ved Hyundai Mipo Dockyards i Sydkorea.
De to nybygninger kommer i det overordnede design til at basere sig på rederiet...
Rederi køber stort: Vil have flere af verdens største shortsea ro/ro-skibe
CLdN Ro-Ro investerer i el-hybrid drift i ny serie af verdens største ro/ro-skibe, der skal indsættes i Nordsøen i 2025
På afstand kunne CLdN Ro-Ro's 8.000 lanemeter store ro/ro-skibe godt ligne en PTCC, hvilket de volumenmæssigt også ligger tæt op ad, men rampe- og trailerdæk-arrangementet er klassisk shorsea. Foto: CLdN Ro-Ro
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Nordiske Medier DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer