23948sdkhjf

Generelle betingelser for medlemskab

1. Anvendelse og omfang
1.1 Disse almindelige abonnementsbetingelser (herefter ”disse vilkår”) gælder for abonnement (herefter ”medlemskab”) fra et eller flere af Nordiske Medier A/S’, CVR -nr. 10150825, produkter (Nordiske Medier A/S herefter ”Leverandøren”) til Kunden.

1.2 Specielle købsbetingelser eller specifikke krav til ydelsen fra kundens side, anført i f.eks. kundens indkøbsbetingelser eller oplyst ved indgåelsen af abonnementsaftalen, er ikke bindende for Leverandøren, medmindre Leverandøren udtrykkeligt skriftligt har erklæret sig indforstået med vilkårene.

2. Medlemsportalen
2.1 Leverandøren tilbyder med medlemskabet et online marketingsværktøj inden for B2B i Danmark, Sverige og Norge, som kan anvendes til at indrykke artikler, annoncer mv. i Leverandørens medier.

2.2 Leverandøren tilbyder udelukkende et online marketingsværktøj, og er ikke ansvarlig for kundens indrykning af annoncer, artikler mv. Leverandøren kan ikke drages til ansvar, hvis en optagelse af indhold krænker lov eller tredjemands rettigheder. Kunden står selv til ansvar over for tredjemand for krænkelse af tredjemands ret, herunder f.eks. ophavsret til artikler og billeder. Som en del af et medlemskab laves der linkbytte.

2.3 Det er en forudsætning for anvendelsen af medlemskab, at Kunden har adgang til internettet samt anvendeligt IT-udstyr.

 3. Anvendelse
3.1 Kunden er alene berettiget til at anvende medlemskabet til brug for Kundens egen virksomhed. Ved virksomhed forstås en enhed med eget CVR-nr. Kunden må således ikke anvende medlemskabet til flere virksomheder, herunder koncernforbudne virksomheder.

4. Abonnementets løbetid og fakturering
4.1 Abonnementet tegnes for et år ad gangen og faktureres én gang årligt. Medlemsportalen er tilgængelig året rundt og ajourføres løbende. Betaling for abonnement og annoncer er endegyldig og kan ikke refunderes helt eller delvist ved opsigelse i abonnementsperioden.

5. Betalingsbetingelser
5.1 Alle priser er i danske kroner og eksklusive moms, medmindre andet er angivet. Standardbetalingsbetingelsen er 14 dage netto. Leverandøren fakturerer Kunden forud. Faktura udsendes sædvanligvis pr. mail. Alle fakturaer skal betales senest på forfaldsdatoen.

5.2 Ønsker Kunden, at fakturaen tilsendes som papirfaktura med almindelig post, tillægges et faktureringsgebyr på 49 kr. pr. faktura.

5.3 Ved forsinket betaling, har Leverandøren ret til at opkræve morarente fra betalingsfristens udløb, og indtil betaling sker, og i øvrigt i henhold til rentelovens bestemmelser. Leverandøren har endvidere, i overensstemmelse med Rentelovens regler, ret til at opkræve rykkergebyrer (100 kr. pr. påmindelse, dog maks. 300 kr.), inkassogebyr og kompensationsbeløb ved for sen betaling. Manglende betaling fritager ikke Kunden for betaling og betragtes ikke som en opsigelse.

5.4 Leverandøren forbeholder sig ret til, helt eller delvist, at spærre for levering af fremtidige ydelser, samt eventuelt ophæve aftale om fremtidige ydelser, såfremt Kunden ikke betaler rettidigt.

6. Opsigelse
6.1 Aftalen kan opsiges med tre (3) måneders varsel til udløb af bindingsperioden. Såfremt abonnementet ikke opsiges senest tre (3) måneder før bindingsperiodens udløb, udløses en ny bindingsperiode på 12 måneder, idet abonnementet kontinuerligt fornyes. Kunden har til enhver tid ansvaret for at opsige abonnementet rettidigt. Hvis abonnementet ikke opsiges rettidigt, krediteres Kunden ikke for gentegningen af abonnementet.

6.2 Ved aftalens ophør vil kundens adgang til medlemsportalen ophøre, og alt publiceret indhold fra Kunden slettes.

7. Ændringer
7.1 Leverandøren forbeholder sig ret til løbende at foretage ændringer i portalens struktur og layout.

7.2 Leverandøren kan løbende ændre abonnementspriserne. Den til enhver tid gældende ordinære abonnementspris fremgår af hjemmesiden. Ændringer i Abonnementet varsles med minimum én (1) måneds varsel til ændringens ikrafttræden. Kunden har herefter mulighed for at opsige abonnementet til ændringens ikrafttræden.

8. Reklamation
8.1 Reklamationer skal fremsættes straks, og senest fem dage efter indrykning.

9. Driftsstabilitet
9.1 Leverandøren tilstræber stabil drift på medlemsportalen, men er uden ansvar for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for Leverandørens kontrol, så som nedbrud, hackerangreb, cyberterror mv. Såfremt medlemsportalen er nede, vil Leverandøren tilstræbe at genskabe normal drift hurtigst muligt.

10. Ansvarsbegrænsning
10.1 Leverandøren hæfter, uanset på hvilket grundlag et krav rejses, og uanset graden af uagtsomhed, ikke for følgeskader eller indirekte tab, som f.eks. driftstab, tidstab, avancetab, konsekvenstab, tab af goodwill, manglende opnåelse af forventede besparelser mv.

10.2 Leverandørens ansvar for ethvert tab eller skade er beløbsmæssigt begrænset til prisen for ét års abonnement.

11. Force majeure
11.1 Hvis Leverandøren ikke kan levere i henhold til abonnementsaftalen som følge af force majeure, kan Leverandøren ikke gøres ansvarlig som følge af tab i den anledning, ligesom kunden ikke kan hæve abonnementsaftalen, medmindre sædvanlig opsigelse vil være mulig jf. punkt 6.1.

11.2 Force majeure defineres som et forhold, som Leverandøren ikke har nogen indflydelse på, og som Leverandøren ikke inden for rimelige økonomiske og praktiske foranstaltninger kan omgå, herunder men ikke begrænset til oprør, uroligheder, krig, mobilisering, terrorisme, svigt/nedbrud i offentlig elforsyning, strejke, lock-out, arbejdsnedlæggelse, virus, cyberterror, hackerangreb, forsyningssvigt af enhver art, brand, epidemier, pandemier, oversvømmelse m.v.

11.3 Forhold hos Leverandørens underleverandører, der medfører, at Leverandøren ikke er i stand til at opfylde sine forpligtigelser over for kunden, og som ikke kan overvindes uden uforholdsmæssigt store omkostninger for Leverandøren, skal ligeledes betragtes som force majeure.

11.4 Hvis tilgængeligheden til medlemsportalen i det væsentligste er umulig som følge af force majeure, og dette varer i mere end 30 dage, kan hver af parterne skriftligt opsige abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning, men kan ikke i den forbindelse gøre krav gældende mod den anden part.

12. Servicemeddelelser og information
12.1 I forbindelse med kundens relation til Leverandøren bl.a. ved tegning af medlemskab og oprettelse af brugerlogin, vil kunden i nødvendigt omfang modtage e-mails fra Leverandøren vedrørende tekniske problemer, betaling og servicemeddelelser generelt.
Derudover vil kunden modtage velkomstmails i forbindelse med købet, ligesom kunden får tilsendt nyhedsbreve, tilbud om fordele og muligheder ved medlemskabet.
Man kan til enhver tid frabede sig at modtage disse ved at afmelde sig yderligere marketingsrelateret korrespondance i selve e-mailen. Man kan naturligvis også kontakte kundeservice på telefon 7228 6970 eller på info@nordiskemedier.dk med besked om enten tilmelding eller afmelding.

13. Misligholdelse
13.1 I tilfælde af en af parternes væsentlige misligholdelse af Abonnementsaftalen, kan den ikke-misligholdende part ophæve Abonnementsaftalen uden yderligere varsel, hvis det misligholdende forhold ikke er bragt til ophør inden 10 hverdage regnet fra afgivelse af skriftligt påkrav til den misligholdende part.

13.2 I tilfælde af konkurs, rekonstruktion, likvidation, tvangsopløsning, indgåelse af tvangsakkord, indgåelse af frivillig tvangsakkord eller lignende, er den anden part berettiget til at ophæve abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning.

13.3 Betaler Kunden ikke for ydelsen i overensstemmelse jf. punkt 4., har Leverandøren ret til med 10 dages forudgående varsel at lukke for adgang til medlemsportalen. Kundens adgang etableres først på ny, når forfaldne beløb er modtaget hos Leverandøren.

13.4 Misligholdelse kan udover manglende betaling og overtrædelse af øvrige forhold i disse vilkår ligeledes være Kundens upload af filer befængt med virus eller malware, upload af artikler/annoncer med krænkende eller stødende indhold mv. Leverandøren forbeholder sig i disse situationer retten til straks at gribe ind for at begrænse skaden, og om nødvendigt begrænse eller lukke Kundens adgang til medlemsportalen uden ansvar.

13.5 Ophæver Leverandøren abonnementsaftalen som følge af Kundens misligholdelse, herunder misligholdelse af betaling, er Leverandøren berettiget til at beholde den allerede erlagte forudbetaling. Ophæver Kunden abonnementsaftalen som følge af Leverandørens misligholdelse, sker ophævelsen alene for fremtiden, og kunden kan kræve betaling tilbagebetalt fra og med den måned, hvori misligholdelsen finder sted.

14. Lovvalg og værneting
14.1 Enhver tvist mellem Leverandøren og kunden skal afgøres efter dansk ret. Denne lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets international privatretlige regler. Tvisten skal afgøres ved Retten i Aalborg som aftalt værneting

15. Privatlivspolitik
15.1 Vi behandler dine almindelige personoplysninger, når du køber adgang til vores medlemsportal for at håndtere din adgang til medlemsportalen (GDPR art. 6, stk. 1, litra b). Vi indsamler blandt andet dine oplysninger i forbindelse med, at du opretter et brugerlogin på medlemsportalen. Derudover behandler vi også de oplysninger, som du inkluderer i dine medlemsopslag. Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig, så vi kan administrere dit medlemsabonnement og kommunikere med dig om blandt andet tekniske problemer og ændrede vilkår for dit abonnement. Vores behandling af dine personoplysninger til følgende formål:

– for at levere adgangen til medlemskabsportalen til dig,
– for at kommunikere med dig, f.eks. i relation til ændringer i vores vilkår, og
– for at sikre driften af medlemskabsportalen.

15.2 Vi kan videregive oplysninger om, hvilke medlemsopslag du har interageret med. Dette sker for at måle statistik på medlemmernes trafik. Vi videregiver kun dine oplysninger, hvis du udover dit medlemskab har accepteret cookies på vores site. Vi opbevarer dine oplysninger for medlemskab så længe dit medlemsabonnement er aktivt.

15.3 Vi opbevarer dine oplysninger for medlemskab så længe dit abonnement er aktivt. Herunder sletter vi dine oplysninger og medlemsopslag, når din adgang ophører, jf. punkt 6.2 ovenfor.

15.4 Alle medlemmer må udelukkende anvende oplysningerne, som de får til rådighed via medlemskabsportalen, til at lave statistik på egne medlemsopslag.

15.5 Du kan finde de øvrige oplysninger om vores behandling i vores privatlivspolitik her.

(Opdateret, 28. februar 2025)

Read the General Terms and Conditions for Membership in English.

Send til en kollega

0.016